Tuesday, April 7, 2009

Dua Bukit, Satu Batang...



Tahniah PR! Syabas YB Nizar, S Manikumar. Usaha keras penasihat PKR yang dohormati, Datuk Seri Anwar Ibrahim membuktikan pemimpin ini sememangnya berkaliber dan berwawasan. Berkat doa dari rakyat akhirnya manusia yang sentiasa dikritik, dicemuh, dianiaya dan difitnah menyebelahi kepada kemenangan. Sudah nyata, memang sah... YB Nizar masih disukai rakyat walaupun dia pernah digelar 'manusia penderhaka' kepada Sultan. Tapi gelaran itu sedikit pun tidak menggentarkan semangatnya untuk terus perjuangkan nasib rakyat.

"Kemenangan ini adalah bukti rakyat menyokong perjuangan Pas, PKR dan DAP."
"Ini juga isyarat kepada kerjaan pusat bahawa rakyat kini mahukan keadilan dalam sistem demokrasi dan rakyat menolak kerajaan yang mengamalkan rasuah, politik wang dan tidak adil."


Betul katanya, memang benar. Rakyat kini telah membuka mata, sudah tahu mana betul dan yang mana salah. Rakyat kini telah bijak memilih pemimpin yang telus dan ikhlas sekaligus membawa negara ke mercu kejayaan. Menyelamatkan negara dari terus dilanda kegawatan ekonomi dan menjadi mangsa kemelut politik 3B... bodoh, biul, bangang. Inilah yang kita tunggu, dan inilah yang kita mahu.

'Tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia siapa yang tahu'...

Sampai bila kita melaungkan-laungkan keadilan, demokrasi, kepimpinan melalui teladan, konsep Satu Malaysia, hapuskan rasuah dan cekap bersih amanah. Di mana bukti slogan-slogan keramat itu sedangkan rakyat mahukan perubahan dalam kepimpinan. Setiap tahun Malaysia akan bertukar tema, mencipta logo, berganti moto mengajak rakyat menjadi manusia bertanggugjawab dan berdisiplin, tetapi pemimpin masih orang yang sama, parti yang serupa... BN/UMNO. Makan rasuah! Hisap darah rakyat! Putar belit rakyat... tipah pun tertipu!

Bukti kekalahan BN pada pilihanraya DUA BUKIT dan menang pada SATU BATANG membuktikan rakyat kini menolak bulat-bulat parti yang memimpin sekarang. Ada di kalangan ahli UMNO yang sanggup tinggalkan suami berbulan semata-mata nak berkempen pada pilihan raya, nak menang, nak dapat nama dan yang penting dapat elaun beribu ringgit. Bila kalah senyap. Bukan tak nampak, bukan tak dengar... RAKYAT MAHUKAN PERUBAHAN PADA PEMIMPIN DAN PARTI!!!

Bila akan adakan perubahan? Bila barisan pemimpin yang terdiri dari UMNO akan mengundur diri? Sebenarnya mereka sedar rakyat dah tak suka, tetapi di sebabkan menjaga periuk nasi masing-masing, mereka masih menegakkan benang yang basah. Memutarbelitkan fakta, menuding jari kepada pihak pembangkang tanpa usul periksa, pantang silap sikit ISA...

Inilah yang harus diperbetulkan. Peranan Datuk Seri Najib sebagai PM amat penting dan mencabar, kemelut yang melanda rakyat harus diselesaikan terlebih dahulu. Krisis politik mesti dikaji semula agar pilihan raya akan datang memuaskan hati semua pihak. Politik dalaman harus disiasat, jangan ada rasuah. Cantas segalanya dengan teliti, agar kepercayaan rakyat dikembalikan semula!


* Terima kasih kepada Encik Amiruddin Ahmad yang tak jemu menghantar berita pada saya melalui telefon & sms, melaporkan cerita-cerita hangat yang berlaku di Bukit Selambau & Bukit Gantang sepanjang 3 hari berkempen. Pengorbanan beliau amat dihargai, sanggup meninggalkan anak isteri demi menjalankan tugas sebagai wartawan RASMI LAMAN REFORMASI & SUARA KEADILAN. Gua caya lu beb!!!

2 comments:

JAMILKUCING said...

Dah macam lucah pulak le. dua bukit satu batang.cheh

armani said...

sudahlah kau jamilkucing, nak berlakon alimlah pulak. Jantan kaki jilat batang dan tadah jubor macam kau memang cilaka.

Aku dah baca, siapa kau yang sebenarnya di

http://jamilkucingpondan.blogspot.com

http://jamilismail.blogspot.com