Friday, April 3, 2009

Itu yang aku benci...


Aku paling benci pada 'penipuan'... Dari dulu hingga sekarang, aku tetap kekalkan prinsip ni. TAK SUKA MENIPU dan TIDAK SUKA DITIPU!

Tapi itulah takdir, semakin ingin lari dari 'ditipu' semakin kerap ia terjadi. Kali ini aku jumpa dengan penipu besar. Nasib perempuan... bila penuh dengan sifat belas kasihan dan kasih sayang hatinya mudah cair dengan pujuk rayu serta janji manis seorang perayu.

Entah bila dia akan insaf, entah bila dia akan menjelmakan dirinya, entah bila dia akan kembali ke pangkal jalan...

Ini juga takdir bagi aku. Ya, takdir... dugaan dan cabaran adalah hadiah untuk orang seperti aku. Ujiannya terlalu berat, hikmahnya mungkin akan tiba...

Wahai sang pria, kembalilah ke pangkal jalan. Betapa lama aku menagih janji yang kau kotakan sedikit masa lalu... Jangan terlalu lama menipu, kelak makan diri sendiri!

Ingat, doa ibumu dan doa wanita teraniaya pasti akan termakbul akhirnya!!!

No comments: