Sunday, March 8, 2009

Demi matahari & Asma ul Husna.... Subhanallah!!!

Inilah yang aku cari, saat inilah yang aku nanti-nantikan... mendambakan cinta pada yang satu dengan hati yang suci. Betapa besar cinta agungNya, aku dapat rasakan kini... Alhamdulillah, selama tiga hari mengikuti kursus ESQ Training (Emotional and Spiritual Quotient) jiwa yang kosong selama ini diisi dengan hidayah dari Allah. Aku telah menemui jawapan yang selama ini noktahnya kosong... Syukur ke hadrat Illahi, aku kini menuju ke arah jalan yang benar. Memang meletihkan, memang memenatkan... terasa longlai tatkala mengeluarkan dan melontar jauh segala jenis kekotoran dari dalam lubuk jiwa. Aku harap lontaran itu tidak akan berpatah balik masuk ke dalam hati ini semula, jangan ada yang cuba mengotorinya lagi. Airmata... mengalir bagai hujan. Inilah luahan yang selama ini terbuku di hati. Mengingati kembali dosa-dosa yang telah dilakukan. Lega... Alhamdulillah. Terasa baru bangun dari tidur yang lena... Maaf, aku tak berdaya untuk meneruskan kata-kata... tak tahu bagaimana nak luahkan lagi... Tak terucap!!! Tapi maha suci Allah, aku terlalu bersyukur kepadaMu kerana membuka jalan untuk kembali kepadaMu. Kepada ayahanda Hishamuddin dan bonda Jamilah, hanya tuhan saja yang dapat membalas jasa kalian berdua. Murninya niat suci mereka membuka ruang untuk aku menuju ke jalan syurga. Perkataan 165 akan tetap tersemat di hati. SubhanAllah...

No comments: