Wednesday, July 23, 2008

All by myself, have faith in what i do....

Aku akan terus melangkah pergi, mencari kehidupan sebenar…
Meninggalkan segala kenangan yang tidak menjanjikan kebahagiaan…
Biar meniti dititian rapuh, retak beribu asal sampai ke noktah itu…
Aku tetap bangun menjunjung martabat seorang wanita…
Akan aku gagah jua mendaki puncak bara api…
Walau adakalanya aku tersungkur…
Aku tau... aku wanita yang sentiasa diuji kesabarannya...
Sentiasa diuji kekuatan gelombang iman...
Hanyut sendiri, di ketepian pun sendiri...
Yang pahit ku telan, yang duka ku simpan…
Yang pedih ku pendam, yang manis ku jadikan kenangan…

3 comments:

Anak Bulan said...

kebelakangan ni nampak macam mendung sikit posting puan. Kalau tengah susah hati, ingat Allah banyak2. Klu tengah senang, banyak bsyukur.

ini sangkaan jer, maklumlah saya bukan puitis sangat pun.

Shima said...

Terima kasih anak bulan d atas kata-kata semangat tu...

Biasa laa.. nak hadapi ujian Tuhan mmg begini. Jernih di sungai, di laut pulak keruh... selagi ada nyawa kita tak lepas dari dugaan. Agaknya sbb saya hadapi sorg2. Tu yg kadang2 rasa nak gila pn ada...

meenzuleyka said...

Ku sedang bersedih dan membaca nukilan kak shima membuatkan ku rasa bersemangat semula..